What Swan Knew

気になったフレーズ、あらすじ、感想など海外ドラマを英語で楽しむ

Statement by MP Norman Fry 1

From Little Britain Season 3

 

dai.ly


MP (Member of Parliament) 英国国会議員

 

"I have a statement I would like to read
私の声明を読み上げたいと思います。
On Tuesday night, following a late meeting at party headquarters,
I decided to go for a relaxing drive through the King’s Cross area.
Whilst there, I saw a young Rastafarian gentleman on the side of the road.


[ラスタファリ(ジャマイカの思想)の実践者、この場合はジャマイカ人って感じかな?]


As one of my constituents, I felt it my duty to stop and offer him a lift.

[constituents: 選挙区民]


During the journey, I pulled over into a nearby alleyway so that I could safely reach into glove compartment and take out a Murray Mint.

[Murray Mint: ミント味の飴。なぜここで笑うのか不明。]


At this point, I fell on top of him and, I regret to say, a part of my body accidentally entered him.
「この時、私は彼の上に倒れ、残念な事ですが、私の体の一部が誤って彼の中に入ってしまいました。」
As far as I’m concerned, that is the end of the matter. Thank you."
「この件は以上です。ありがとうございました。」